torsdag 21 oktober 2010

Bränd mandel....

Igår natt fick jag minsann smita iväg till akuten för en bit av min ena mandel trillade liksom ut och kittlade mig i gommen så jag klöktes hela tiden. Där hade de minsann inte tid för mig men jag fick träffa en trevlig doktor idag. Han sade att han aldrig hade sett något liknande och jag fick höra att jag var dagens utmaning! Jag blev bedövad i munnen med både spray och spruta och sen brände han av flärpen med en liten lödkolv (först tänkte han klippa va den men kom på att det skulle blöda för mycket). Nu får jag inte äta eller dricka något varmt eller hårt på ett par dagar (men öl verkar gå bra); jag blev tom ordinerad glass som bästa maten. Och så får jag inte överanstränga mig fysiskt. Usch, vad illa det låter. Det var iaf en trevlig doktor. Tror jag. Han pratade danska så jag förstod inte riktigt.
Det bästa med hela historien är att jag nu äntligen står på kö för att få lov att ta bort mina mandlar! Hurra!

3 kommentarer:

miss fabulous sa...

Haha! Sjukt! Grattis.

also known as sa...

Då får du ligga på sjukhus sen! Får jag komma på besök då?

miss fabulous sa...

Får man morfin?