onsdag 12 september 2012

Ny skola

Idag har jag varit på min andra föreläsning i retorik. Trots min, som vanligt, något negativa inställning, så var det riktigt roligt! Och så har jag fått en ny kompis; jag tyckte väl att jag kände igen honom, och det visade sig att vi hade setts på min visfjabbe-grej i Barndomsstaden. Han verkar snäll. Sen har vi en andlig som sysslar med frigörande dans. Jättemycket. Och en som är en ung påga-politiker, men jag har ingen aning om inom vilket parti. Och sen har vi en högljudd typ som jag inte kan bestämma mig för om jag tycker om eller inte. De andra 14 minns jag inte. Iaf fick jag den minst dåliga av föreläsarna i min grupp, och det känns bra. Hon sade bl a, och jag orkar inte berätta i vilket sammanhang, för det blir för långt, att "det är inte lätt att vara moderat bland nazister... eller det kanske det är... men, ok, det är inte lätt att vara vänsterpartist bland nazister". Det var bara jag som skrattade.

1 kommentar:

also known as sa...

Hahaha, fantastiskt roligt!