fredag 13 april 2012

Nyliberal skitpropaganda...

...låter det här som. Fick detta på studentmailen idag. Fetstilen och kursiveringen är mitt påhitt, mest bara för att ni inte ska missa poängen.
"Förmågan att tänka nytt, och att omvandla idéerna till något nyttigt för samhället, är centralt för en hållbar tillväxt. Därför har VINNOVA och ESBRI startat Nytt&Nyttigt – en uppsatstävling på temat
innovation, kommersialisering och nyttiggörande. Sveriges tre bästa uppsatser erhåller resestipendier à 30 000, 20 000 respektive 15 000 kronor.
Uppsatstävlingen är öppen för studerande vid samtliga fakulteter. För att delta i tävlingen ska uppsatsen vara skriven under läsåret 2011-2012, på kandidat-, magister- eller masternivå och ha erhållit betyget väl godkänd (om sådant ges)."
Vad fan är det här? Och fy vad jag hatar ordet "innovation". Nästan lika mycket som jag hatar faktoranalys. "Hata" är ett starkt ord, säger vissa. Ja, det är det, det är därför jag använder det. Usch! Idag är jag sur och grinig. Nu ska jag steka farligkorv och sen ska jag på affären och köpa follor för det vill jag ha sen.

Inga kommentarer: