onsdag 7 oktober 2009

Fint.... men öde....

Det var ett fint rum och en trevlig tant. Kanske ska jag nog bo där. Bestämmer mig helt och fullt i morgon. Men lite öde var det. Och mörkt. Och affären har de stängt. Men där finns en pizzeria med dart och trubadurer och karaoke, och då borde där rimligtvis finnas öl också. Men kanske kastar de sten på en för att man ser ut som en hippie.
Annars har jag varit hos knasdoktorn och vi pratade om min syn på etnotanter som flyttar till Österlen för att dreja och måla gåsar på brevlådor.

5 kommentarer:

Fegisen P. sa...

Hahaha! Fantastiskt. Vad hade knasdoktorn att säga om dessa? Finns där en förklaring till fenomenet?

Andreas sa...

Det låter väl alldeles utmärkt. Har de en pizzeria är ju det också mat, underhållning och... Ja, det behövs väl inte så mycket mer.

also known as sa...

Boendet är ju nästan ett uppköp. Du har faktiskt lovat att inte bli etnotant på Österlen, vad har hänt?

Dr Ebellsten sa...

Vi pratade om mitt förakt mot dem, inte att jag vill bli en.

also known as sa...

det brukar heta så...