onsdag 26 januari 2011

Kaffe och vin

Igår hade vi en mycket kort och onödig föreläsning på engelska. Efter det gick jag och Filosofen och Klassens Ljus och fikade. Då visade det sig plötsligt att Klassens Ljus och hennes pappa och bror skulle gå på vinprovning, men broren hade fått förhinder så jag kunde få följa med om jag ville. Alldeles gratis! Vilket jag givetvis gjorde. Så vi fick leka på bolaget efter stängningsdags och man behövde inte alls spotta ut vinet som jag trodde. Det var spännande, men jag och Klassens Ljus var inte så duktiga. Hon svarade "äckligt" på en fråga om hur ett vin smakade med en viss ätbar sak och då svarade de som höll i provningen att "äckligt" inte var en grundsmak. Och när vi skulle parar ihop vin med olika maträtter skrev jag "öl" på de flesta. Men det fick man, för vi provade öl också.
Och när jag gick hem från tåget igår sent, sent på kvällen var jag tvungen att prata med Lakritstrollet för säkerhets skull. Det är en sak att promenera i Malmö där det skjuts och sprängs, men i Hell-hole.... no, no, här får man nog vara försiktig.
Nu äter jag frukostgröt och dricker min första kopp kaffe i det här rummet, för kaffe fick jag köpt först igår. Efter två sömnlösa nätter med tillhörande föreläsningar på engelska kan jag behöva kaffe. Typ tusen liter.

Inga kommentarer: