torsdag 20 januari 2011

Var det det här man skulle bli?

Nu har jag beställt Psychodynamic Diagnostic Manual (Freudiansk DSM-IV, ni vet, den lilla röda boken jag leker med ibland), Relational Theory and the Practice of Psychotherapy samt Concise Guide to Psychodynamic Psychotherapy; Principles and Techniques of Brief, Intermittent, and Long-Term Psychodynamis Psychotherapy. Och dessa böcker är inte ens med på litteraturlistan....

Och medan KBT:arna pratar om antecedenter och beteendeförändringar pratar vi om vikten av en terapeutisk allians och frågan om huruvida klienten gått på dagis eller ej. Ja, det är nu kriget ska börja, har jag hört! Filosofen och Klassens Ljus och De Två Pågarna som är så roliga har valt KBT. Får jag aldrig leka med dem mer nu? Sviker jag min sekt då? Tråksala har inte bara Livets Ord....

Inga kommentarer: