fredag 14 januari 2011

Tebax i Hell-hole....

Jag klarade mig ända till huset utan att trilla eller bli ihjälkörd eller uppäten av ett rådjur.
Lill-skitens fotbollsbyxor är på, datorn likaså och världens längsta nätsladd är inkopplad så nu kan jag sitta ute i snön och kolla dum-tv om jag vill. Seriösa studieböcker med tillhörande kalender och överstrykningspennor är upplagda på skrivbordet. Smutstvätt är slängd på golvet för att göra det lite mer hemtrevligt. Snart ska det kokas "tomatsoppa" (nåja, krossade tomater med lök, som tur var har tanten salt och peppar), skafferiet och kylen är i övrigt tomma. Sängen ska också bäddas. Men jag råkade få med mig lite vin så den här kvällen kan nog överlevas den med. Även om det är tomt på både privata tillhörigheter och fina människor....

Inga kommentarer: